sobota, 3 maja 2014

Czy woda jest tak samo twarda przy upadku jak beton?

     Witam!
     Dużo mówi się o tym, że przy spadaniu na "dechę" do wody może to boleć jak uderzenie o beton. Ostatnio widziałem program, gdzie o tym mówiono. Doświadczenie było bardzo proste. Wystarczyło wlecieć na wysokość 200m (helikopter to przecież nie drogi sprzęt) i zrzucić prosiaka (nie martwcie się obrońcy zwierząt! On był już martwy) najpierw do wody, potem na beton. Oczywiście były to dwa inne prosiaki, ale o tej samej wadze. Wysokość 200m była potrzebna, aby osiągnąć prędkość graniczną (najszybszą przy danej wadze). 
     Pierwszy wynik to upadek na beton. Prosiak nieźle się poturbował. Złamał 17 kości w tym udo, kręgosłup. Stracił też przy tym głowę. Raczej to nie był by przyjemny widok, dlatego ciało świni zapakowane było w szczelny i gruby worek. Raczej nikt z was nie chciałby tak spaść.
     Drugi wynik prezentował się tak: 7 złamań (w tym sześciu żeber). W tym wypadku głowa była dalej na miejscu, co znaczy, że lepiej spaść z 200m do wody niż na beton. 


     Tym samym wprowadziłem kolejną kategorię do mojego bloga! Mity! Piszczcie co byście chcieli wiedzieć, a na pewno znajdziemy jakąś odpowiedź. 

6 komentarzy:

  1. No to całkiem ciekawe, choć sama ja uważam, że to okrutne zrzucać zwierzęta z takiej wysokości nawet martwe. Ale czego się nie robi dla nauki.
    Bardzo zapraszam do siebie: http://paryzanka1889.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe,coś takiego słyszałam. Bodajże w Galileo? Możliwe :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też to widziałem w Galileo :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Naprawdę bardzo fajnie napisano. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  5. 32 yr old Graphic Designer Bar Cater, hailing from Port McNicoll enjoys watching movies like Godzilla and Yoga. Took a trip to Durham Castle and Cathedral and drives a Ferrari 275 GTB/C. kliknij tutaj teraz

    OdpowiedzUsuń
  6. Czy wiesz, że regularne przeglądy hydrauliczne mogą zapobiec poważnym problemom w przyszłości? Na stronie https://darek-hydraulik.pl/ znajdziesz informacje na temat różnych usług hydraulicznych, które pomogą Ci utrzymać systemy wodne i kanalizacyjne w idealnym stanie. Profesjonalny hydraulik zadba o to, aby wszystko działało bez zarzutu.

    OdpowiedzUsuń